MARKETING EN VERKOOP
SALES
HEBBIE HET ALLEMAAL OP EEN RIJTJE?
Marketing en Verkoop zijn bij de meeste organisaties aparte afdelingen. Ze hebben daarbij hun eigen ideeën en doelen. Zo wil Marketing vooral goede leads aandragen voor de afdeling verkoop, en men verwacht dat Sales daar daadwerkelijk mee aan de slag gaat.
De Sales echter meent vaak, dat de leads van Marketing niet goed of niet goed genoeg zijn. Dat verschil leidt nog wel eens tot een zekere onderlinge rivaliteit. En dan te bedenken, dat beide disciplines juist samen zouden moeten optrekken om successen voor de organisatie te boeken.
Het uitlijnen van die verschillen, de neuzen dezelfde kant op krijgen, de ideeën en doelen op een rijtje krijgen, staat bekend als Marketing en Sales alignment.
Wij helpen jouw organisatie daar graag mee. Marketing en Sales hebben elkaar tegenwoordig namelijk meer dan ooit keihard nodig. Want verkoop is vandaag de dag voor 80% afhankelijk van marketing.
Meer weten of een alignment traject? Neem gewoon contact met ons op. Dan kunnen we je precies uitleggen wat het belang ervan is en hoe wij je kunnen helpen om dat proces aan te pakken. Het gaat er immers om, dat je meer succes en betere resultaten behaalt.