fbpx
Datagedreven marketing b2023-12-01T15:42:09+01:00

Meer echte verkoopkansen?

DONUT WORRY THINK FLAX.

Data Gedreven Ondernemen

Kennis is macht. Samenwerken is kracht.

Een ander woord voor data is ‘gegevens’. Datagedreven marketing is dat je je  marketingactiviteiten georganiseerd uitvoert op basis van harde gegevens, zoals het gedrag van je klanten en je doelgroep. Dat is de kennis die we vergaren. Daarmee creëer je veel meer concrete verkoopkansen. Dat is de kracht van samenwerking.

Het idee leeft nog wel eens is, dat marketing vooral gebakken lucht is. Wat levert een advertentie, een mooie bedrijfsfolder, een post op de sociale media of je lidmaatschap bij een businessclub je nou echt op. En weegt dat op tegen de kosten die je ervoor maakt.
Wij menen niet dat je met al die activiteiten moet stoppen -integendeel. Wel vinden wij dat allereerst je basis goed moet zijn georganiseerd.

De basis voor succesvolle marketing is het automatiseren van de contactmomenten met je doelgroep en je mogelijke prospects. Marketing automation noemen we dat. Op het juiste moment, gepersonaliseerd en gebaseerd op het klantprofiel zorgen we ervoor dat er steeds gerichter contactmomenten worden gemaakt. Omdat je nu eenmaal steeds meer contactmomenten nodig hebt om je verkoopkansen te vergroten is dat belangrijk. Pas daarna kan je je richten op al die andere activiteiten.

Marketing Ecosysteem

Een ecosysteem is een levensgemeenschap van organismen die afhankelijk van elkaar zijn. Zo’n levensgemeenschap kan klein en simpel zijn, maar vaak is het geheel juist uitgebreid en complex. Dat idee geldt ook voor een marketing ecosysteem; je klanten en iedereen in je doelgroep zijn voortdurend in beweging en afhankelijk van elkaar.

Een digitaal ecosysteem is de interactie tussen de verschillende on- en offline kanalen, de consument en de betrokken partners. Het systeem zet de klant volledig centraal en legt de verbinding tussen alle klantencontacten. Deze contactmomenten bevatten bijvoorbeeld het gebruik van een product, het bezoek aan een winkel of aan de website, een e-mail of een aankoop. Het aantal mogelijke klant-interacties was nooit eerder zo uitgebreid.

Hyperme Ecosysteem

Essentiele onderdelen

Wij zorgen voor een uitgekiend systeem van Customer Relationship Management (CRM), oftewel klantrelatiemarketing en verkoopbeheersysteem. De zes essentiële onderdelen die wij je daarin bieden bestaan uit:

De zes essentiële onderdelen

Social Manager

Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Business, Youtube, Tiktok & Pinterest

Plan, publiceer & Interact

Via ons platform beheer je alle sociale media, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Business, Youtube, TikTok & Pinterest

Website Analytics

Krijg inzage in bezoekers en relaties.

Website Analytics

De tracking mogelijkheden op je website laten zien wat bezoekers doen. Op basis van hun gedrag kunnen we de communicatie met hen opstarten.

CRM +APP

Dankzij het CRM systeem hou je grip op relaties

CRM

In dit systeem zijn alle data van je sales leads, je klanten en relaties direct terug te vinden.

Marketing Automation

Dankzij vooraf bedachte klantreizen en triggers communiceer je op het juiste moment.

Marketing Automation

Hiermee hou je grip op alle klantreizen en triggers, waarna je geautomatiseerd op het juiste moment de juiste boodschap verstuurt.

Lead scoring

Via het toekennen van punten aan gedrag bewegen relaties zich door de marketing funnel

Lead scoring

Er worden scores toegekend aan relaties op basis van hun gedrag. Die scores geven aan waar hij/zij in de marketing funnel zit en welke actie daarop het beste is.

Data Dashboard

Bekijk ieder moment de KPI data om op te sturen

Data Dashboard Realtime

van elke relatie, paginabezoek, mailing of advertentie verzamelen we data. Al die kerncijfers zijn voor jou opo het dashboard terug te zien, tot drie maanden terug en in vergelijking tot vorig jaar. Daarmee kunnen we concreet sturen op de Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s).

Marketing Dashboard

KPI data in een oogopslag

Via het dashboard krijg je inzicht in de resultaten van alle marketingactiviteiten. Dit inzicht in KPI’s maakt het mogelijk (bij) te sturen.

Donut Worry Think Hyperme

Onze filosofie vanuit de praktijk

Een nieuw sociaal platform hier, een radioadvertentie, print advertentie kans daar, samenwerkingen en business clubs waar je bij moet zijn. Het zijn kansen die iedere onderneming regelmatig aangeboden krijgt. Vaak verleidelijk, soms een no brainer en achteraf vaker dan gewenst uitermate teleurstellend. Het zijn pogingen om je bedrijf te laten groeien. Concepten waar geld in wordt geïnvesteerd met de verwachting dat er een return on investment is. Maar wat komt er eigenlijk uit?

Grote kans dat dit antwoord niet eenvoudig te geven is. Wij noemen dit Adhoc proberen en geloven dat je dit pas moet doen als de basis goed staat. Wij vinden dat ieder bedrijf moet werken vanuit een marketing ecosysteem waarin data gedreven ondernemen centraal staat.  En dat is precies waarmee wij met Hyperme Marketing het bedrijfsleven helpen.

Marketing Aandachtsgebieden

Branding
Overtuigen
Marketing Lead
Nurtering
Profilering
Sales Lead
Klant
After sales
Ambassadeurs

Donut Worry Think Hyperme

wat levert het op

Natuurlijk, het moet je wel wat opleveren. En dat doet het ook. Wij nemen je aan de hand mee langs de verschillende fases van groei en professionalisering. Want data gedreven en schaalbaar ondernemen vergt een structurele aanpak.

Jouw opbrengsten zijn dan:

  1. Dat jouw team aan medewerkers zich alleen bezig hoeft te houden met hun eigenlijke werk,
  2. Een Merk-Waardige communicatie stijl o.b.v ons Donutmodel.
  3. Content marketing waarbij blogs, social posts en mailings hand in hand gaan om je bedrijf te laten groeien,
  4. Een advertentiesysteem waar branding, overtuiging en leadwerving elkaar opvolgen, zodat je database groeit,
  5. Een database met relaties en prospects, overzichtelijk in de diverse fases van de marketing en vervolgens in de salesfunnel,
  6. Grotendeels geautomatiseerde contactmomenten, zodat je op het juiste moment de juiste boodschap verstuurt,
  7. Grip op de communicatiecyclus, die je periodiek kan evalueren en indien nodig kan verbeteren,
  8. Een dashboard waarmee je kan sturen op alle kritische prestatie indicatoren (KPI’s),

Al meer dan 12 jaar zetten wij bedrijven op een georganiseerde manier in de markt. Wij zijn namelijk van oorsprong een full-service marketingbureau, waarbij strategisch en planmatig werken centraal staan. Daarbij zorgen wij voor passende marketingoplossingen die jou en je bedrijf helpen om je doelstellingen te bereiken.

Marketing Skills Toegepast

Strategie
Content Creatie
Content Marketing
Advertising

Team Members

Joost Verheijen

Technisch implementatie partner. ICT kent geen geheimen en dat zet je bedrijf in z’n kracht.

Pieter Stouten

Marketing Strateeg, Conceptueel bedenker van jouw Marketing Ecosysteem

Boek een Demo

Meer weten?

Hoe is uw marketing momenteel geregeld?

Positionering Helder?
Leadwerving geregeld?
Relatie database geregeld?
Budget per jaar
Afhankelijk van het budget schatten wij de informatiebehoefte in
Wat kost dat systeem van jullie dan2023-02-05T16:12:20+01:00

Een investering bestaat uit twee onderdelen.
1) de licentiekosten voor de SAAS oplossing. Deze schaalt mee op basis van het aantal leads in de database.
2) De kosten voor content creatie en het inrichten. De content creatie kosten maken bedrijven vaak ook al zonder te denken vanuit samenhang en hergebruik. Moeten we deze kosten dan wel of niet rekenen? Als je denkt vanuit een marketing budget per jaar vanaf 30k zit je bij ons goed.

Kan ons huidige verkoopsysteem dan nu de deur uit2023-02-05T16:09:20+01:00

Zeker niet, we sluiten het marketingsysteem juist aan op jullie verkoopsysteem. Tenzij je de conclusie trekt dat het verkoopsysteem slimmer kan natuurlijk.

Mag je al die data wel zomaar verzamelen2023-02-05T16:08:50+01:00

Alle data verzamelen we met toestemming van de leads

Hoeveel tijd kost het ons om hiermee te werken2023-02-05T16:08:21+01:00

Een systeem opzetten en uitbouwen is een oneindig proces. Echter automatiseer je enerzijds processen waar je anders mensen voor vrij moet maken en geef anderzijds optimaliseer je die onderdelen aandacht waar je ziet dat de tijdsinvestering wordt terugverdiend.

Voor welke branche is het juist wel/niet geschikt2023-02-05T16:07:24+01:00

Denken in branches is niet echt relevant. Een product of dienst welke niet verplicht is door wetgeving resulteert in marktwerking en daarbij gelden de voordelen van schaalbaar werken aan bekendheid, overtuiging en sales.

Hoeveel klanten moet je minimaal hebben voor jullie systeem2023-02-05T16:06:47+01:00

Ons systeem draait om de fase voordat iemand klant wordt. De lead. En wij helpen je om de leadsdatabase op te bouwen en uit te breiden. Begin je bij nul, donut worrie.

Ons bedrijf bestaat nog niet zo lang. Is het dan wel interessant voor ons?2023-02-05T16:06:09+01:00

Mooi, dan heb je de kans om het gelijk goed te doen. Sla de fase van excel lijstjes over en profiteer van de voordelen.

Is automatiseren niet onpersoonlijk?2022-10-02T11:52:17+02:00

Zeker niet. Dankzij het gebruik van samenvoegvelden en profilering wordt communicatie gepersonaliseerd.

Wordt mijn personeel getraind2022-10-02T11:50:44+02:00

Wij zetten de basis op en deze wordt dusdanig opgezet dat jullie dit zelf kunnen onderhouden. Desgewenst trainen of leveren wij medewerkers om aan klantzijde de communicatie te managen,

Wat kost een Marketing Ecosysteem2023-02-05T16:20:51+01:00

Een systeem prijzen is te vergelijken met een auto. Het ene merk is anders geprijst dan het volgende. Ons systeem is zo gekozen dat het compleet is in functionaliteiten en qua licentiekosten goed terug te verdienen is. Dit maakt het systeem erg geschikt voor het MKB.

 

Ga naar de bovenkant